یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
داود منافی‌پور

حوزه/ دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) امروز چهارشنبه (۲۰ تیر) در مراسم تشریح برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی(ع) که در آستان امامزاده صالح(ع) برگزار شد گفت: امسال بیست و دومین سال برگزاری این مراسم است و هیچ کس فکر نمی‌کرد این مراسم اینچنین جهانی شود.

وی با اشاره به اینکه همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود، گفت: شش هزار و ۴۸۰ نقطه در ایران مراسم‌هایی که ما ثبت کرده‌ایم را امسال برگزار می‌کنند. البته تعداد زیادی از مراسم به صورت خودجوش برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین جلسه ما در استان فارس با ۸۰۰ جلسه برگزار می‌شود. در تهران بیش از ۳۰۰ جلسه داریم. ۱۱ هزار امامزاده در کشور داریم که تعداد زیادی از آنها نیز مراسم مشابه را برگزار می‌کنند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اضافه کرد: در عراق این مراسم در حال برگزاری است. در پاکستان بیش از ۴۰۰ جلسه داریم. حتما در کشورهای همجوار نیز تلاش می‌کنیم مراسم شیرخوارگان حسینی را برگزار کنیم. برنامه بلند مدت ما این است که باید در ۲۵ سال به ۱۵ هزار جلسه برسیم. فقط در هند می‌توان بیش از هشت هزار جلسه برگزار کرد که چند سال است فعالیتمان را در این کشور آغاز کرده‌ایم.

منافی پور گفت: همچنین سوگواره سفینه النجاه امسال در حوزه‌های علمی، هنری و ادبی و ۱۲ محور فراخوان شده است.

نخستین مراسم شیرخوارگان حسینی در سال ۸۹ برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha